ANBI status

Als je aan een goed doel schenkt dan kan dat ook voordeel voor jou opleveren. Als een instelling door de Belastingdienst is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), dan mag je schenkingen aan dit doel van de belasting aftrekken. De overheid heeft in 2013 bepaald dat de verstrekking van informatie door goede doelen via internet een wettelijke voorwaarde wordt voor het behoud of de verkrijging van de ANBI-status. Hieronder vindt je deze informatie over Stichting Zwerfkat Almere:

ANBI-Status kenmerk: 8531.98.366

De doelstelling:
De doelstelling van de Stichting Zwerfkat Almere is om de dieren, die een eigenaar hebben die in de schuldsanering of bij de voedselbank terecht zijn gekomen, te helpen als het nodig is. In ieder geval willen we graag de katten laten steriliseren/castreren en chippen om verder dierenleed te voorkomen.

Hoofdlijnen van actueel beleidsplan zijn:
Stichting Zwerfkat Almere wil in de toekomst zoveel mogelijk katten laten steriliseren om verder dierenleed te vermijden. Bijvoorbeeld kittens die geboren worden bij mensen die het niet zelf kunnen betalen. Deze dieren belanden vaak op straat, raken zwanger en gaan zwerven. Als de mogelijkheid zich voordoet willen we ook graag hondjes/konijntjes etc. kunnen helpen vanuit de stichting. Het gaat hierbij om dieren die buiten de regels vallen van de dierenambulance/dierenbescherming.

Statutaire bestuurssamenstelling is:
Bestuur: Ria Ooms, Willy Metz